Važno je da shvatimo da u islamskim tekstovima ideja o braku nije razdvojena od ideje o seksu, niti se u njima seks svodi na sredstvo reprodukcije. Pravni izraz za brak je “nikah” što doslovno znači seksualni čin. Brak je, sam po sebi, veoma preporučljivo djelo. Allah kaže: “Udavajte neudate i ženite neoženjene... ako su siromašni, Allah će im iz obilja Svoga dati” (Kuran, 24:32). Prve riječi ovoga ajeta su “fe-nkihuu” (Vjenčavajte!) što je imperativni oblik od riječi “nikah”. Prema principima islamskog prava, bilo koja komunikacija koja dolazi od Boga kao imperativ, može imati dva značenja: ili je to obligatna dužnost, ili je nešto veoma preporučljivo. Odavde vidimo da se u Islamu samaštvo ne smatra za vrlinu. Na osnovu ovoga ajeta, poslanik Muhammed, s.a.w.s., je rekao: “Ko god se je ustegao od braka zbog straha od siromaštva, on je zaista pomislio loše o Bogu”.13 U jednom drugom ajetu, Allah kaže: “Onda se ženite sa onim ženama koje su vam dopuštene, sa po dvije, sa po tri i sa po četiri. A ako strahujete da nećete pravedni biti, onda samo sa jednom...” (Kuran, 4:3). Seks je otvoreno preporučen u Kur’an u: “A kada se okupaju (tj. od menstruacije), onda im prilazite onako kako vam je Allah naredio” (2:222). Izraz “naredio” ne odnosi se ni na kakvo 12 Marriage and Morals, str. 175-6. 13 Wasa’ilu-sh-Shi’ah, vol. 14, str. 24. 12 legislativno naređenje; drugim riječima, to ne znači da čovjek treba odmah da ima seksualni odnos sa svojom suprugom čim se ona očisti nakon mjesečnog ciklusa. To je kreativna naredba koja se odnosi na seksualni poriv koji je Allah stvorio kao dio naše prirode. A ako se seksualni nagon ubroji među kreativne Božije naredbe, ko ga onda ikako može povezati sa grijehom i zlom? Brak i seks su među znacima Božije moći i blagoslova. Kur’an kaže: “I jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju” (30:21). Iz ovih nekoliko ajeta iz Kur’an a, čovjek može lako razumjeti da je prema Islamu: (a) brak znak Božije moći i blagoslova; (b) brak je veoma preporučljivo dobro djelo koje ne bi trebalo izbjegavati radi straha od siromaštva; (c) seksualni poriv je kreativna naredba koju je Bog postavio u ljudsku prirodu. Nakon što je seks izjednačen sa Allahovom kreativnom naredbom, nema mjesta za njegovo izjednačavanje sa osjećajem krivice, grijehom ili zlom. Božiji Poslanik, s.a., i imami iz ehl-ul-bejta (njegove porodice) takođe su podsticali svoje sljedbenike da se vjenčavaju i udovoljavaju svojim seksualnim željama na zakonit način, kao što ćemo sada i vidjeti: Poslanik, s.a., je rekao: “Ni jedna kuća nije izgrađena u Islamu koja je Allahu draža od one koja je (izgrađena) kroz brak”.14 Takođe je rekao: “O mladići! Preporučujem vam nikah”.15 Imam Alija je rekao: “Vjenčavajte se, jer je brak sunnet Božijeg Poslanika. Poslainik je rekao, ‘Ko god želi da slijedi moj sunnet, treba da zna da je brak moj sunnet.’”16 Imam Rida je rekao: “Tri su stvari sunnet Božijeg Poslanika: parfem, brijanje nepotrebnih dlaka i često posjećivanje svoje supruge.”17 Ishak ibn Ammar prenosi da je imam Džafer Es-Sadik rekao: “Ljubav prema ženama je među običajima Božijih poslanika.”18 Poslanik, s.a., je takođe rekao: “Namaz je kao zjenica mojega oka, a moje zadovoljstvo je u ženama.”19 Pogledajte sa koliko lakoće Božiji poslanik, s.a., prelazi sa molitve na zadovoljstva žena! On je takođe rekao: “Nijedan musliman nije dobio veći dobitak nakon (vjere) Islama od supruge muslimanke koja je razlog njegovog zadovoljstva svaki put kada je pogleda...”20 Imam Muhammed El-Bakir prenosi da je Poslanik, s.a., rekao: “Allah kaže, ‘Kada god namjerim da sastavim dobro ovoga i onoga svijeta za muslimana, dam mu srce koje je Meni ponizno, jezik koji Mi zahvaljuje, tijelo koje može izdržati (ovosvjetske) nedaće, i suprugu vjernicu koja je razlog njegovog zadovoljstva svaki put kada pogleda prema njoj i koja čuva sebe i njegov imetak kada on nije prisutan.’”21 Pogledajte sa kakvom je lakoćom Allah sastavio zahvalnost posvećenu Njemu i zadovoljstvo koje čovjek dobija od vjerne žene!
(Preuzeto)
Urednik: OKC-Gradačac
Kao i prethodne muslimanske države, Osmanlije su pokazivale visok nivo tolerancije i prihvatanja nemuslimanskih zajednica u svoj poredak. Ova pristup baziran je na postojećim isl...
Read moreŽiveći na Zapadu, hidžab je postao snažan pokazatelj identiteta, dok na njega mnogi nemuslimani gledaju kao na politički iskaz. Međutim, važno je reći da je hidžab, na prvom mjestu...
Read moreI pored toga što je stav islama po pitanju ženine uloge u društvu jednostavan i koncizan – u njemu nema ništa neobjašnjivo – ipak se temelji...
Read moreHvala Jusufu, a.s.; iz njegove životne priče naučio sam da nas neki ljudi mrze zbog naših prednosti, a ne zbog naših nedostataka. Jusufa, a.s., mrzili su jer je bio l...
Read moreNa temelju vjerodostojnih predaja sačinjene su Poslanikove, s.a.v.s., sobe, koje su bile uz njegovu džamiju. ...
Read more