Kao mali je sjedio kod nane u krilu i ponavljao sve što nauči u mektebu. Nana bi za svaki ajet Jusufu dala bombonu, a on bi od sreće trčao po kući i grlio svoju nanu. Sa svojih šest godina, bio je jako pametno dijete i slutilo se da ga čeka svijetla budućnost.
Vikendom bi Jusuf išao u mekteb i dolazio nani, a radnim danima je išao u predškolsko. Nani je prepričavao svoje doživljaje, a ona ga je milovala po kosi i pratila šta govori. Žalio se nani kako ga neka djeca zadirkuju i često ismijavaju, a nana mu je ispričala priču o njegovom imenjaku, Jusufu a.s.
— Znaš Jusufe, unučiču moj mali — govorila bi nana — po kome si ti dobio ime? Mališan je klimao glavom sugerirajući nani da ne zna, dok je otpakivao bombonu i stavljao je u usta.
— Ti si Jusufe dobio ime po najljepšem čovjeku. On je baš kao i ti bio zadirkivan. Njega su njegova braća zadirkivala, a tebe prijatelji iz predškolskog, ali nemoj da se brineš, na kraju će to sve da bude uredu. Znaš zašto? Zato što je dragi Allah pravedan i voli pravednost, ništa se ti nani nemoj brinuti. Jusuf a.s. je bio jako pametan, čestit i odgojen, pored toga što je bio lijep. Na kraju kada su sve nedaće prošle, Jusuf a.s. je oprostio svima onima koji su mu nanijeli nepravdu. Tako ćeš i ti isto svojim prijateljima kada malo odrastete pružiti ruku pomirenja.
Jusuf je više razmišljao o okusu bombone u ustima i onoj neotpakovanoj koje je boje i da li je slatka ili kisela, nego što je slušao nanu kako mu priča, međutim, zastade za trenutak i izusti: “A nano, hoću li ja biti lijep kao Jusuf .a.s.?” Nana se nasmija, poljubi ga u glavu i reče da hoće, da će on svojoj nani biti još ljepši.
Nana nije doživjela jusufov završen fakultet, uspješno savladan hifz, ljepotu koju mu je nagovijestila i sretan brak u koji je stupio. Preselila je na ahiret, a Jusuf je dajući bombone djeci u džamiji mislio o svojoj nani, molio Allaha dž. š. da joj se smiluje, jer je svaka nanina bombona njemu bila motiv da nauči jedan ajet.
piše: Mirza Pecikoza
(preuzeto)
Živeći na Zapadu, hidžab je postao snažan pokazatelj identiteta, dok na njega mnogi nemuslimani gledaju kao na politički iskaz. Međutim, važno je reći da je hidžab, na prvom mjestu...
Read moreKada musliman više ne može da govori o naređivanju dobra i sprečavanju zla i grijeha, u takvoj poziciji on biva daija koji mora šutjeti. Kako je to moguće? Ovo ...
Read moreKao i prethodne muslimanske države, Osmanlije su pokazivale visok nivo tolerancije i prihvatanja nemuslimanskih zajednica u svoj poredak. Ova pristup baziran je na postojećim isl...
Read moreI pored toga što je stav islama po pitanju ženine uloge u društvu jednostavan i koncizan – u njemu nema ništa neobjašnjivo – ipak se temelji...
Read more